Met de overname van LOG wil ENGIE Cofely zijn positie als toonaangevende speler in Integrated Facility Management (IFM) in België versterken. De dochteronderneming van ENGIE breidt haar diensten uit met de inrichting en optimalisering van werkruimtes in bedrijven.

Sinds enkele jaren hebben steeds meer bedrijven hun werkruimtes heringericht, enerzijds om hun werknemers meer flexibiliteit te bieden en anderzijds om zich aan te passen aan Het Nieuwe Werken, waarin er bijvoorbeeld ook van thuis uit gewerkt kan worden.

Het bedrijf LOG (Logistic Organisation Group), opgericht in 2000 en gevestigd in Vorst, reikt deze bedrijven op maat gemaakte oplossingen aan om deze omschakeling te maken en zorgt voor een volledig, stabiel en economisch beheer van de ruimte en de werkposten. ENGIE, zelf een klant van LOG, heeft de voordelen hiervan voor haar eigen werknemers al kunnen vaststellen.

ENGIE Cofely is overtuigd van de groeiende vraag naar een dergelijke aanpak en vastberaden om zijn positie binnen IFM te versterken. Daarom heeft het besloten om het bedrijf LOG over te nemen, dat 20 mensen te werk stelt en een omzet heeft van 2 miljoen euro per jaar, en zo hun ‘soft services’-activiteiten uit te breiden met het beheer, de inrichting en optimalisatie van werkruimtes (Workspace Management).

“Met deze overname kunnen we ‘end-to-end’ oplossingen bieden voor het volledige beheer van een gebouw”, zegt Stan de Pierpont, CEO van ENGIE Cofely. “Waar we tot nu toe slechts één persoon in huis hadden die echt gespecialiseerd is het beheer van ruimtes, zullen de twintig hooggekwalificeerde medewerkers van LOG een perfecte aanvulling vormen op onze teams en onze technische vaardigheden versterken op vlak van technisch gebouwenbeheer en facility management. Zo kunnen we oplossingen aanbieden die zorgen voor een efficiënte financiële balans en een verbetering van het welzijn van de werknemers.”